יום שבת, 13 בספטמבר 2014

״אני לעולם לא אוכל לעשות את זה״



כשהתארחתי בתכנית הטלויזיה של אולגה רז וחלי ממן (ערוץ 10), הבאתי איתי קופסאות בנטו מלאות ויפות, כדי לקשט את הסט.
על אף שהקפדתי להביא אך ורק דברים שאני מלמדת בספר (״בתוך הקופסה- ספר הבנטו הראשון בישראל״) - אני מודה שבבוקר השידור, בשעה שהרכבתי את הקופסאות, התלבטתי אם זה ״נכון״ להביא כאלה קופסאות ״מדוגמות״: 



ואכן, בשעה שהדגמתי בשידור איך אני מכינה בנטו מקושט בשש דקות, והדגמתי תוך כדי שידור ושיחה איך אני מכינה ביצת עכבר, אמרה לי חלי ממן: ״אני לעולם לא אוכל לעשות את זה״.
הו. בדיוק מזה חששתי.

****

כשכתבתי בשנה שעברה את המדור שלי במגזין ״על השולחן״ התעקשתי לשלוח למדור צילומים שצילמתי במצלמת הטלפון שלי, וללמד את שלבי הכנת הבנטו ברזלוציות הכי קטנות. היה לי באמת חשוב להדגים איך ״כל אחד יכול״.
זו גם בעצם הסיבה שהחלטתי שחייבים להכין ספר בנטו בעיברית.
מכיוון שבאמת, בשלוש וחצי השנים האחרונות יצרתי כלכך שיטות חכמות, מצאתי כלכך הרבה קיצורי דרך, ולמדתי כלכך הרבה ״טריקים״- שכל הידע הזה היה חייב לפרוץ הלאה,  כי באמת, באמת ש״כל אחד יכול״.

****

ואז הגיעו ימי הצילומים לספר, עם צלם האוכל אסף רונן.
גם הפעם, הקפדתי להכין אך ורק דברים שאני מלמדת בספר.
ובכל זאת, בתום יומיים של צילומים,
הבנתי שאולי, רק אולי, אני שוב יורה לעצמי ברגליים.
למה? כי הצילומים יצאו מהממים.
הם יצאו מוקפדים עד לקצה עלה נבטי החמניה.
מוקפדים ומקסימים עד ששוב התגנב החשש: האם גם הפעם יהיו אנשים שיצפו בהם יאמרו לעצמם: ״אני לעולם לא אצליח לעשות את זה״ ? ....




****


בנטו זה רעיון מופלא.
הוא מאפשר להעניק אוכל פשוט, זול, זמין ובריא- באופן משובב נפש, באופן שגורם לנו לרצות לאכול אותו.
עבורי הבנטו היווה לא פעם חבל הצלה בימים שבהם לא היה מה לאכול בבית. ממש ככה, ולא כמליצה.
וגם בימים האלה, כשתכניות טלויזיה וכתבי עיתונים מבקשים לראיין אותנו ולצלם אותנו, המצב לא טוב בהרבה.
לא פעם הילדים מתוסכלים מהקופסאות שאני לוקחת לצילומים, כי אנחנו שומרים כסף כדי לקנות לאותם צילומים מצרכים ש״נראים טוב״.
לבנטו ה״אמיתי״ והיומיומי, נשארות השאריות... ובכל זאת, האין זאת המהות האמיתית של הבנטו? להכין אוכל יפה ״עם מה שיש״?.... עבורי זאת המהות.
לא ״לקפוץ מעל הפופיק״, לקנות ירקות זולים בעונתם, להכין בנטו ממה שממילא אוכלים בבית, לא להתרכז בקופסה אלא במה שיש בה. 

****

את הספר הזה אני יוצרת יחד עם עמית ומתן מתוך תשוקה. 
להעביר את הידע הזה הלאה. 
״להדביק בשגעון״ את כל ההורים שכמוני רוצים להאכיל את הילדים שלהם באוכל איכותי, ומתוסכלים מזה שהילדים תמיד מעדיפים כריך נוטלה. 
להוריד את קרנה של תרבות הצריכה האין סופית שמעודדת אותנו לשוב ולקנות אוכל מתועש ומעובד עד זרא- ולהפיץ את היופי והקסם של המזון הפשוט, הזול, האיכותי, שיש לו צבע וטעם ומרקם שמהווים יחד חגיגה של בריאות.

****

יש לנו עוד 16 ימים עד סיום הפרוייקט (נכון להיום).
יש לנו עוד 11 וקצת אלפי שקלים כדיח לסיים אותו בהצלחה.
מצבנו טוב, ואנחנו אופטימיים.
מידי יום מצטרפים אלינו תומכים ואוהדים.
לאחרונה חבר אלינו למסע גם מדריך הטיולים (והאנתרופולג) רז שרבליס.
פגשתי אותו יחד עם הבנים, על מרפסת ביתו במושב בחוף הכרמל, בסוף השבוע האחרון.
הבנאדם הזה הוא קסום. אדם עניו, בלי הון ובלי ״אוונטה״. פשוט אדם שרוצה בטובתנו.
רז קרא עלינו ב״גלובס״, בכתבה שכתבה מירב שריג. הוא החליט שצריך לעזור לנו. הוא גייס את ״החברה הגאוגרפית״ והקים ערב גאלה, של הרצאות על תרבות האוכל ביפן ועל אנימה ומנגה- שכל כולו מוקדש לנו. לפרוייקט שלנו.
זה יקרה ביום חמישי הקרוב, 18/9/14, במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב, וההתרגשות בשיאה. 


****


ועד הפעם הבאה, הנה הכתבות החדשות שעשו עלינו בתקשורת:

ידיעות חדרה 26/8/14

חדש בעמק 1/9/14

גלובס, מגזין ג׳י,  7/9/14

הארץ, מוסף הארץ, 12/9/14
*****





בחמש ומשהו השנים בהן אני מכינה בנטו צברתי המון מתכונים שילדים אוהבים, והמון שיטות עבודה שמקצרות את הדרך. את כל המתכונים השיטות והתובנות אספתי לספר שיצא לאור בהוצאה עצמיתספר שמלמד הכנת בנטו, 144 עמודים (!) מעל 100 הדרכות מפורטות ומתכונים (הכל כשר) שמעוצב כספר מנגה (קומיקס יפני) עם איוריה הקסומים של ניקול קרן.
לפרטים נוספים ולרכישה כדאי להכנס לקישור זה. 



תרשמו לערוץ שלנו ותזכו לסרטוני בנטו חדשים בכל שבוע 



בלחיצה כאן תגיעו לעמוד היוטיוב שלי שיש בו המון טוטוריאל׳ס מדליקים בוידאו שמלמדים איך מכינים בנטו ! 







(ואני? אשמח ללייק)






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה