יום שלישי, 22 באפריל 2014

להתחיל להכין בנטו? שוב? לא בא לי, האמת.

היתה חופשה כזו סבבה. בלי ציניות.
היו בבית בן 16 וחצי, בן 13, ובת שלוש ותשעה חודשים (איך הזמן רץ!)- ונהניתי מהחופשה הזו כל-כך!  
בקרתי בחופשה הזו חברים שכבר מזמן לא פגשתי, היו מלא כינוסים משפחתיים מכל הצדדים וכולם היו מהנים מאוד, היו לי כמה שיחות ממש מעולות עם בן ה-16 שלי, היו לי המון אינטראקציות מהנות ממש עם הבת שלוש שלי, ולמרות ששמרתי שבבית לא יאכל חמץ (״למה אמא, למה?!״) הצלחתי להכין כמה מנות ממש שוות. 
בקיצור, קצת קשה לי לחזור מחר ללימודים. 

*

להתחיל שוב להכין בנטו כל בוקר? פר, לא בא לי. זו האמת.
ממקומי הנוח בחופשה הארוכה הזו, אני לא מצליחה לחשוב על עצמי חוזרת להכנת הבנטו.
זה כמו שכשרוכבים על אופניים יום יום, ואז פתאום יש חופשה של שבועיים רצופים, נגיד בחו״ל, ואתה לגמרי לא מדווש בחופשה- ואז כשהחופשה נגמרת- לחזור לדווש זה קשה. אני יודעת, קרה לי.
ועכשיו אני מרגישה ככה עם הבנטו הזה. פייייי. 


בחופשה עסקתי הרבה בהכנות לספר הדיגטאלי ולאפליקציה של ״אוישי אובנטו״. יש לי פריוולגיה ענקית שדני, בן זוגי, הוא מפתח אפליקציות סלולריות, ואני בעצמי למדתי איפיון חווית ממשתמש לסלולר- ככה שאני יכולה להמציא אפליקציה בלי להיות קשה עם עצמי על תקציב. שזה חתיכת תענוג. 
דבר נוסף שעשיתי בחופשה זה להסתכל באי.ביי ולפנטז על קופסאות בנטו וינטג׳יות ויקרות רצח. כל אחת והסטיות שלה. 

*

הכי מעניין במצב שלי הערב, זה שכרגע, אני מזדהה עמוקות עם כל האנשים שמביטים בי בחוסר אמון כשאני אומרת שאני מכינה לילדים שלי קופסאות בנטו כבר אוטוטו שלוש שנים תמימות. לא חוסר אמון בי, חוסר אמון בעובדה שזה באמת פרקטי, לא מסובך ובסופו של דבר אפילו משתלם מכל בחינה. 
כי כרגע זה אשכרה נראה לי הזוי. לגמרי .


_______________________
* יש! פוסט ישר מהבטן!
* יש מצב שאני אמחק את הפוסט הזה בקרוב
* תגיבו, בחיאת דינכום. משמח אותי לדעת את נקודת המבט שלכם. 




2 comments:

  1. עזבי את זה שלא בא לך...זה כבר יעבור!
    רק תסבירי לי מה זה לכל הרוחות מאפיינת חווית משתמש לאפליקציות.

    השבמחק
    תשובות
    1. :) UX (יוזר אקספיריאנס, איפיון חווית משתמש בעברית) הוא בגדול, התחום שעוסק בהגדרת הממשק האופטימלי להשגת יעדים ספציצפיים, לדוגמה באפליקציה, שהמשתמש אכן ישתמש באפליקציה, שהמשתמש יצליח לעשות את מה שהמתכנן התכוון שיעשה בה, וכו׳. כשהתחום הזה נעשה טוב- ההרגשה של המשתמש טובה. כשלא- מדובר באפליקציה ״מעצבנת״/ ״משעממת״ וכו׳.
      בכדי להשיג את היעדים האלה, אנחנו (מאפייני חווית משתמש) חוקרים ומתכננים איך הממשק, שהוא אמצעי השפעה הישיר על המשתמש, ״יתנהג״. זה מצריך מחקרים, ניסויים, תצפיות ותכנונים. תהליך ארוך ומרתק שסופו אפליקציה מצויינת שהרבה אנשים משתמשים בה. יש לי בערוץ היוטיוב שלנו כמה סרטונים שמסבירים בשפה פשוטה ותכלסית איך עושים את זה, כמו לדוגמה הסרטון בקישור הזה: http://youtu.be/cBNed2qkatc.

      מחק